Scrappehuset setter fokus på ett tema som jeg lenge har syntes vært viktig innen vår hobby. Det å ikke bare scrappe de gode stundene, altså smilende barn, lykkelige par osv. For meg har det å kunne bruke scrapping som terapi vært ett stort fokus! Livet vårt består ikke bare av lykkelige stunder, men også de dagene hvor man helst vil grave seg ned og vente til verden passerer forbi...



Ett viktig tema for meg er å få ned på papir de minnene jeg har etter mannen min som døde i 2004. Det er ett stort savn for både meg og barna. Min terapi blir å scrappe disse bildene, slik at minnene alltid blir tatt vare på :)

Så her legger jeg ved en LO som betyr mye for meg, med en tekst som satt virkelig langt inne.....

Teksten er som følger:

"Tenk om....
Tenk om jeg kunne skru tiden tilbake. Da ville jeg fortalt deg så mye mere enn det jeg gjorde. Jeg ville fortalt hvor høyt jeg elsket deg. Hvor uendelig viktig du var for barna og meg. Jeg ville bedt på mine knær om at du ikke skulle reise den dagen. Da ville du kanskje fortsatt vært her hos oss. Og vi kunne fortsatt å lage minner sammen. Minner som ville vare livet ut. Minnene om deg har satt sine spor hos oss, og vil aldri blekne. Men jeg undrer stadig, tenk om...."



1 kommentarer:

linn kr/sykepleier sa...

Ja, hvor skal man starte !?

For en nydelig LO du har laget, med en så fin tekst som skaper ettertanke. Skjønner godt at du har brukt scrapping som terapi når du har opplevd et slikt tap. Og hvilken måte er vel bedre å bearbeide sorg på enn å scrappe sin tanker. Det er jo litt av en gave du gir ungene deres også, ved å ta vare på minnene om deres far på denne måten.

Tusen takk for at du delte! :)